loading...

برنامه و بازي هاي رايانه اي - موبايل و كامپيوتر

معرفي و دانلود بهترين برنامه ها و بازي هاي رايانه اي - موبايل و كامپيوتر

بازدید : 328
11 زمان : 1399:2

بازي ها و روشهاي سرگرم كردن كودكان در روزهاي بحراني كرونا


در طي روزهاي گذشته آرزو داشتيم زمان زيادي داشتيم تا با همسر و كود كان خود باشيمدر اين روزهاي بحراني تا مي‌توانيد پاي صحبت‌هاي بچه ها بنشينيد، به آنها توجه كرده و برايشان وقت بگذاريد و با فراهم كردن فرصت بازي با آنها آرامش را به وجودشان بازگردانيد و اطمينان دهيد كه همه چيز به زودي مرتب خواهد شد.
اين روزها با درگير شدن مردم عزيز كشورمان با ويروس كرونا و خانه‌نشيني، كودكان بيش از مواقع ديگر نيازمند عشق و محبت و توجه والدينشان هستند، پس سعي كنيد كج خلقي‌ها، گوشه‌گيري‌ها و آشفته‌حالي‌ آن‌ها را كه ناشي از استرس و اضطرابي است كه اين روزها ناخواسته تجربه مي‌كنند را جدي بگيريد تا ان‌شاءالله اين بحران را با سلامت روان طي كنند. چند پيشنهاد براي سرگرم كردن كودكان در خانه

ورزش كردن
كودكان خود را وادار به تحرك كنيد اجازه ندهيد كه از صبح تا شب بي حركت جلوي تلويزيون نشسته و كارتون تماشا كنند. از طريق بازي‌هاي مختلف بچه‌ها را به فعاليت وادار كنيد مثلاً از بازي قايم باشك كه از بازي‌هاي مورد علاقه تمام بچه‌هاست شروع كنيد، يا لي لي كشيده و با بچه‌ها بازي كنيد، بازي دارت هم براي بالا بردن تمركز كودكان مناسب است يا فوتبال داخل سالن براي اينكار از توپ‌هاي سبك و پارچه‌اي استفاده كنيد، انجام حركات ژيمناستيك و هر حركت ورزشي ديگري كه كودكتان را وادار به تحرك و فعاليت كند.
بازي كردن
بازي با اسباب بازي براي بچه‌ها در يك بازه زماني كوتاه مناسب است چون زود خسته شده و آن‌ها را رها مي‌كنند. براي اين منظور خودتان دست به كار شويد و مانند دوران كودكيتان با آنها اسم فاميل، نقطه بازي، دوز، منچ و شطرنج بازي كنيد و يا به كمك هم حباب‌هاي شگفت انگيز بسازيد و ...
خواندن كتاب
اگر چه خواندن كتاب براي بچه‌هاي كوچكتر از ۸ سال مشكل است و ممكن است نتوانند بخوانند اما با اين حال كتاب‌هاي بسياري هستند كه فقط با استفاده از تصاوير داستان را روايت مي‌كنند و كودكان را در هر سني كه باشند جذب خود مي‌كنند اين شروع خوبي براي مهارت خواندن در كودكان است. اگر به اين كتاب‌ها دسترسي نداريد مي‌توانيد خودتان نقاشي بكشيد و از بچه‌ها بخواهيد براي نقاشي شما داستان‌سازي كنند. بچه‌هاي بزرگ‌تر را هم تشويق به كتابخواني كنيد. در تمام خانه‌ها چند كتاب براي مطالعه پيدا مي‌شود، بنابراين كتابي متناسب با سن و سال كودكان انتخاب و براي مطالعه در اختيارشان قرار دهيد. شايد شرايط پيش آمده بهترين زمان براي شروع كتابخوان كردن كودكان باشد.
بازي هاي آموزشي رايانه‌اي
اگر فرزندتان به تبلت يا لپ تاپ دسترسي دارد با در نظر گرفتن محدوديت زماني، آن‌ها را تشويق به بازي‌هاي رايانه‌اي آموزشي كنيد، البته بازي‌هايي را انتخاب كنيد كه علاوه بر جنبه آموزشي سرگرم‌كننده هم باشند. بچه‌ها با بازي از كسالت و بي حوصلگي رها شده و سرگرم مي‌شوند، فقط حواستان باشد كه زمان زيادي نبايد براي اين كار در نظر گرفته شود.
باغباني كردن
يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي آموزش طبيعت و چرخه زندگي به كودكان كاشت بذر است. مقداري خاك، گلدان و تعدادي بذر در اختيار فرزندتان قرار دهيد و طريقه كاشت را به او آموزش دهيد. همچنين با توجه به نزديك شدن ايام عيد نوروز و شروع سال نو بسياري از خانواده‌ها خود به سبز كردن سبزه براي سفره هفت سين اقدام مي‌كنند، فرصت خوبي است تا شما هم به همراه كودكتان براي هفت سين سبزه بگذاريد.بازي با اسباب بازي براي بچه‌ها در يك بازه زماني كوتاه مناسب است چون زود خسته شده و آنها را رها مي‌كنند. براي اين منظور خودتان دست به كار شويد و مانند دوران كودكيتان با آنها اسم فاميل، نقطه بازي، دوز، منچ و شطرنج بازي كنيد.
آشپزي كردن
كدام كودك است كه بازي با وسايل آشپزخانه را دوست نداشته باشد؟ تقريباً تمام بچه‌ها از آشپزي و بازي با وسايل آشپزخانه لذت مي‌برند. با توجه به سن فرزندتان با آن‌ها به آشپزي كردن بپردازيد. براي بچه‌هاي كوچك‌تر پيمانه كردن و اندازه گيري را در نظر بگيريد و با در اختيار قرار دادن پيمانه از آن‌ها بخواهيد تا حبوبات و برنج و يا ماكاروني‌ها را اندازه گيري كنند، اين تجربه‌اي لذت‌بخش براي آن‌ها خواهد بود. براي بچه‌هاي بزرگتر هم پخت كيك و يا شيريني پزي و درست كردن ژله‌هاي رنگانگ مناسب است.
خانه تكاني
در اين روزهاي پاياني سال بيشتر خانواده‌ها مشغول خانه‌تكاني و نظافت خانه‌هاي خود هستند. يكي از بهترين كارها براي مشغول نگه داشتن كودكان سهيم كردن آن‌ها در انجام كارهاي خانه است. كارهاي سبك مانند گردگيري، تميز كردن كمد اسباب‌بازي‌ها و لباس‌ها، شستن و تميز كردن اسباب‌بازي‌ها و ... را به كودكان بسپاريد تا علاوه بر سرگرم كردن، حس مسئوليت پذيري را نيز در آن‌ها افزايش دهيد.
آموزش مجازي از طريق شبكه آموزش
از روز ۱۰ اسفند ماه شبكه آموزش از طريق آنتن زنده ساعاتي را به آموزش دانش آموزان با زمان بندي مشخص اختصاص داده تا در ايام تعطيلات دانش آموزان سراسر كشور از اين طريق روزهاي تعطيل سال تحصيلي را جبران كنند.
ساخت كاردستي
انجام كارهاي هنري و ساخت كاردستي براي ساعت‌ها مي‌تواند بچه‌ها را مشغول نگه دارد. از ساده‌ترين فعاليت‌ها شروع كنيد مثلاً براي بچه‌هاي كوچك‌تر نقاشي بكشيد و از آن‌ها بخواهيد تا قسمت‌هايي از نقاشي را رنگ آميزي كرده و در بعضي از قسمت‌ها از پولك و خرده كامواهاي رنگارنگ استفاده كنند. براي بچه‌هاي بزرگ‌تر هم ساخت كاردستي با وسايل دورريختني و يا ساخت اوريگامي بهترين گزينه است چون نياز به مواد اوليه آنچناني ندارد كه براي تهيه آن مجبور باشيد منزل را ترك كنيد.
گوش دادن به كتاب صوتي
با گوش دادن به كتاب‌هاي صوتي بچه‌ها قبل از خواندن كتاب با هنر قصه‌گويي آشنا مي‌شوند. گوش دادن به كتاب‌هاي صوتي براي بچه‌ها كه عاشق شنيدن قصه هستند بسيار لذت‌بخش است. كتاب‌هاي صوتي زيادي هست كه با جستجو در اينترنت مي‌توانيد به آن‌ها دسترسي پيدا كنيد. همچنين مي‌توانيد در پادكست‌هاي كودكان هم جستجو كنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 123
  • بازدید سال : 463
  • بازدید کلی : 2887
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی